Din overskrift

Gratulerer til alle organister i orgelskolen!

Kantor har visst det en stund, men orgelelevene fikk først vite det under sin tradisjonelle vårkonsert 5. juni i Våle kirke, at de var tildelt "drømmestipendet" fra Norsk tipping og kulturskolerådet. Prisen var på 10000,- kr.

I tillegg kom Våle menighetsråd med en sjekk på 2000,-kr!

Under høytidelige former ble sjekken delt ut og blomster, gode ord og kaker ble servert. Rektor Rigmor Henriksen, ordfører Thorvald Hillestad, kirkeverge Per Astrup Andreassen og Biskop Laila Riksaasen Dahl deltok.

På konserten deltok også Våle kirkes barnekor med frisk og vakker sang.

Vi sendte inn denne drømmen:

Drømmen:

Vi drømmer om å få reise rundt og holde konserter. Drømmen er å reise til Bergen og besøke en orgelklubb der som også er for barn. Denne pluss orgelskolen i Re er den eneste i sitt slag i Norge. Klubben heter Ferdinand og drives av bl.a. Amund Dahlen i Sæle kirke. Pengene vil da bli brukt som reisestipend. Vi har blitt ganske glad i å spille for andre og ønsker å få gjøre mer av dette. Men det koster en del penger å frakte 10 barn pluss reiseledere. Med et drømmestipend kan dette gå i oppfyllelse.

10 medlemmer fra 5-16 år.

Kreativitet

Orgelskolen i Re, Vestfold er en skole for de som vil lære å spille orgel. Den er et av de få stedene som tar i mot nybegynnere helt ned til 5-6 år!
Dette er mulig pga. av ergometrisk tilpassede pedaler og eget utviklet musikkmateriale!

Vi har i dag 10 elever.

Initiativtaker og lærer er kantor Bjørn Vidar Ulvedalen

Orgelskolen for barn startet i 2001 i Botne kirke i Holmestrand!