Konsert med Peter og ulven

Til arrangører

Peter og ulven er en musikalsk fortelling på 45 minutter som fremføres av en forteller og organist.

Programmet er spesielt rettet mot skolene, som klassisk musikk for barn, hvor de får høre Sergej Prokofjevs Peter og ulven spilt på kirkeorgel, noe som er første gang i Norge.

Når hele barnetrinnet inviteres bør de kom i grupper på ca 100, avhengig av kirkens arkitektur og hvilke praktiske muligheter skolen har. Tanken er at det skal bli god kontakt mellom forteller og barna.

Det er ikke noe i veien for at skoleforestillingene kan være åpen for foreldre eller publikum som dere kan kreve inngangspenger av.

En konsertdag kan se slik ut:

08.30   Prøve

09.30   Gruppe A

10.45   Gruppe B

11.45   Pause

12.15   Gruppe C

Peter og ulven kan også være en familiekonsert med kun en oppføring om ettermiddag / kveld.

Praktisk forutsetninger

Det krever et orgel med et visst minimum av stemmer, at det har rørstemmer i manual og pedal. Utover det trenger ikke orgelet å være spesielt stort. Det avtales om øving dagen før etter behov. Mikrofonanlegg brukes etter behov. All booking etc. går gjennom Ulvedalen.

Det må være med som kan assisterer organisten og en som ønsker velkommen etc.

Pris

Pris: fra 9000- 12.000 i honorarer, avhengig av hvor mange forestillinger og reise etter rimeligste løsning og opphold der hvor det kreves.

Bjørn Vidar Ulvedalen, mail: vulveda@online.no , tlf. 004746764676

www.orgelskolen.com